T+A CD 3000R – zdjęcia i specyfikacja

T+A CD 3000R – zdjęcia i specyfikacja
Parametry

Produkowany 1996
DAC 2 x PCM 1702-K, 2 x NPC SM5864AP, DSP
Filtr cyfrowy PMD 100
Wyjście Stałe
Regulowane drabinką przełaczaną przekaźnikami
Laser CDM 12.4/0,5 mk. II
Strona producenta https://www.ta-hifi.de/wp-content/uploads/cd_3000_r_en.pdf
Cena nowego 15 000 DM

Rekomendowany upgrade oraz konfiguracja

  • DF-PMD moduł z http://www.audiotuning.de, poprawie ulega wszystko, dynamika, rozdzielczość basu oraz detaliczność wysokich tonów
  • Warto zastosować połączenie XLR, jest to jeden z niewielu odtwarzaczy na świecie zbalansowanych zarówno po stronie analogowej jak i cyfrowej. Dodatkowo odtwarzacz potrafi wystawić na wyjściu sygnał o poziomie 8V dla wyjść XLR i 4 V dla RCA czyli dwukrotnie wyższe niż standardowe, co pozwala na uzyskanie bardzoi dużej dynamiki – jeżeli oczywiście preamp będzie w stanie przyjąć tak wysoki poziom sygnału. Przełączanie wejścia stałe <> regulowane znajduje się z tyłu urządzenia, koło wyjść analogowych.

Recenzje

Zdjęcia

Może zainteresuje Cię również:

Toshiba SD 900 E – zdjęcia i specyfikacja

Toshiba SD 900 E – zdjęcia i specyfikacja
Parametry

Produkowany
DAC AD1853 x 3 ( 1 front , 1 surround, 1 center channel)
Filtr cyfrowy
Wyjście stałe
Laser

Zdjęcia

Może zainteresuje Cię również:

 

Onkyo DX-7711 – zdjęcia i specyfikacja

Onkyo DX-7711 – zdjęcia i specyfikacja

Parametry

Produkowany 1996 – 1999
DAC SM 5864 AP
Filtr cyfrowy SM 5843 AP
Wyjście Stałe
Regulowane zmotoryzowanym potencjometrem
Laser Sanyo SF-P100 (ciagle dostępny za ok 100 zł)

Zdjęcia

Może zainteresuje Cię również:

Jak płacić na Amazon i Ebay

Jak płacić na Amazon i Ebay

Integralną częścią każdego serwisu aukcyjnego czy sklepu jest moduł obsługi płatności. W wielu firmach stanowi on często ukryty dodatkowy element generujący przychody właścicielowi sklepu. Poniżej kilka sposobów jak płacić na Amazon i Ebay oraz w innych sklepach internetowych, aby uzyskać najniższy finalny koszty zakupu.

PŁATNOŚĆ PO KURSIE SPRZEDAWCY

Bardzo często w zachodnich serwisach mamy opcję płatności w PLN bezpośrednio z konta bankowego, przy pomocy jednego kliknięcia. Płatność taka wiąże się najczęściej z przewalutowaniem transakcji po kursie sprzedawcy, który jest najczęściej sporo wyższy od tego jaki spotkamy w kantorach czy nawet w bankach. Stąd jest to zdecydowanie najgorsza metoda zapłacenia za zakupiony towar. Niemniej z racji wysokiego zarobku najbardziej promowana. Stąd ostrożnie podchodźmy do wszelkich ofert kupowania przy pomocy jednego kliknięcia, bo najczęściej jest to drogie kliknięcie 😉

ZALETY:

  • łatwość realizacji transakcji

WADY:

  • niekorzystny kurs po jakim rozliczana jest płatność,
  • zapaniętanie karty w systemie i łatwość wykonania transakcji przez osobe niepowołaną, posiadającą dostęp do danych autoryzacyjnych sklepu

PŁATNOŚĆ KARTĄ

Inną opcją jest płatność przy pomocy karty bankomatowej czy kredytowej, przy czym co ciekawe – większość płatności online w Internecie można w tej chwili zrealizować przy pomocy tej pierwszej. Płatność taka przeliczania jest z waluty w jakiej był zrealizowany zakup na walutę w jakiej rozliczania jest karta i ponownie z waluty karty na PLN. Więc jeżeli np mamy kartę rozliczaną w Euro a zakupu dokonaliśmy w angielskim sklepie to bank dokona dwóch przewalutowań – z funtów na Euro i z Euro na PLN po swoim kursie obarczonym dosyć sporym tzw. spreadem. Przed dokonaniem takiej płatności warto dowiedzieć się w banku w jakiej walucie rozliczania jest konkretna karta, aby skorzystać z tej obarczonej najmniejszymi kosztami przewalutowań.

ZALETY:

  • łatwość realizacji transakcji,
  • obsługa w praktycznie we wszystkich sklepach online,
  • możlwiść dodatkowej werfikacji 3DSecure (zalezy od banku i wystawccy karty),
  • możliwość dodatkowego obniżenia ceny poprzez mechaniozmy moneyback,
  • możliwość odzyskania pięniedzy za nieudaney zakup po[rzez chargeback (wymaga przejścia procedury reklamacyjnej),

WADY:

  • możliwość podwójnego przewalutowania po kursie obarczonym sporym spreadem, 

KARTA WIELOWALUTOWA

Trzecią i chyba najkorzystniejszą opcją jest założenie w banku konta wielowalutowego połączonego z kartą płatniczą. Zakładając takie konto otrzymujemy indywidualne numery kont dla płatności rozliczanych w konkretnej walucie. Konta takie zasilamy wcześniej w walutę przelewami z konta głównego, korzystając z zdarzających się spadków kursów danej waluty. Konto takie jest zasilane wtedy wg kursu sprzedaży dewiz Twojego banku. W momencie realizacji płatności wskazujemy konto z jakiego ma być realizowana płatność, powiązane z  walutą płatności. Jeżeli jednak nie ma na nim środków to bank pobierze je z konta głównego po bieżącym po kursie sprzedaży danej waluty.

ZALETY:

  • możliwość realizacji transakcji po niskim kursie z dnia zasilanie konta danej waluty,
  • możlwiść dodatkowej werfikacji 3DSecure (zalezy od banku i wystawccy karty),
  • możliwość dodatkowego obniżenia ceny poprzez mechaniozmy moneyback,
  • możliwość odzyskania pięniedzy za nieudaney zakup po[rzez chargeback (wymaga przejścia procedury reklamacyjnej),

WADY:

  • konieczna obsługa po stronie banku połączona z prowizją za usługę.

Wszystkiego najtańszego 🙂

Może zainteresuje Cię również:

Audio Black Friday czy jak nie dać się zrobić w Black Frajera

Zbliża się Black Friday czyli najbardziej oczekiwanyu dzień w roku jeżeli chodzi o polowanie na różne wyprzedaże. Niestety w Polsce jego tradycja jest wyjątkowo mizerna a promocje jakie się pojawiają są rzędu 10-15% a nie 40-50% jak w krajach zachodnich. Dodatkowom wielu sprzedawców w tych dniach próbuje oszukiwać windując ceny urządzeń przed tym dniem, by następnie ja obnizyć do poprzedniego poziomu lub nawet pokazać na BF jako okazyjną cenę wyższą od ostatniej za jaka sprzedawali.

Tak więc jak bronic się przed takimi praktykami ?

Weryfikacja prawdziwej ceny urządzenia sprzed Black Friday

Zaplanujmy dokłądnie które urządzenie chcemy okazyjnie kupic w tych dniach i sprawdźmy jakie ceny miało ono kilka tygodni przed Black Friday. Wykorzystamy w tym celu:

  • Archiwum Allegro, gdzie znajdziemy archiwalne ceny urządzenia oferowane przez róznych dostawców,
  • Pepper.pl, gdzie znajdziemy infiormacje, czy urządzenie historycznie występowało na innych akcjach promocyjnych i w jakiej cenie,
  • Cenowarka.pl, gdzie znaleźć można historię ceny szukanego produktu, sprawdzając czy nie została sztucznie podbita przed Black Friday,
  • Keepa pokazująca analogiczną historię cen dla Portalu Amazon,
  • Alitools pokazująca historię cen dla portali chinskich w tym Alexpress,

Weryfikacja czasu dostępności zamówionego produktu

Coraz częstszą praktyką na portalach aukcyjnych robi się podawanie niskich cen ale z dostępnoscią produktu np za 3 miesiące. W takiej sytuacji sprzedawca może po prostu liczyć, że produkty po okresie świątecznym i tak stanieją na tyle, że na tej obniżonej cenie i tak zarobi.

Weryfikacja kraju z jakiego wysyłany jest produkt

Pamietajmy, produkty wysyłane spoza Unii – w tym z Chin i Wielkiej Brytani przyjdą do nas z dołożonym cłem, podatkiem a także opłatą dla agencji celnej. Wynikające z tego tytułu dodatkowe opłaty moga sięgac nawet dla niewielkich zamówień  30% wartości produktu, co uczyni zakup zupełnie niepłacalnym. Dodatkowo opłaty te są doliczane procentem od opłaty za przedmiot połączonej z kosztami wysyłki.

Weryfikacja możliwości naprawy produktu przez serwis w Polsce

W przypadku produktów kupowanych za granicą, szczególnie poza Unią nalezy sprawdzić czy serwis produxcenta w Polsce honoruje karty gwarancyjne wystawione za granicą. Niestety w Polsce mamy ciągle niewiele polskich oddziałów zachodnich firm, które bez problemu obsługują w każdym punkcie serwisowym produkty kupiony w dowolnym innym kraju.  W Polsce ciagle mamy grono zatrwardziałych “lokalnych dystrybutorów”, którzy wymagań unijnych w tym zakresie nie uznają i nie respektują gwarancji na urządzenia zakupione w innycb krajach.

Tak więc niech ten Black Friday będzie prawdziwym świętem okazyjnych zakupów. Black Frajerzy to w tym momencie już nie  my 😉

Może zainteresuje Cię również:

Odtwarzacze Blu Ray z liniowym zasilaczem

W ramach modernizacji zestawu audio stereo przeznaczonego między innymi do słuchania koncertów postanowiłem dokompletować do zestawy odtwarzacz Blu Ray jako transport zasilający zewnętrzny DAC-a sygnałem LPCM. Niestety w ramach oszczędności producenci odtwarzaczy montują praktycznie wszędzie zasilacze impulsowe. To one są między innymi odpowiedzialne  za bardzie przeciętne brzmienie w stereo odtwarzaczy wieloformatowych.

Upgrade o zasilacz linowy

Można pójść drogą ich modernizacji, ale sam zasilacz liniowy to koszt minimum 1000 zł, co powoduje, że czasami inwestycja w niego będzie nieopłacalna. Jednak gdybyśmy zdecydowali się na ten krok na ebay znajdziemy bezproblemowo zasilacze do odtwarzaczy BR Oppo i Cambridge Audio, bazujących zresztą na elektronice Oppo. Zasilacze te są skonstruowane w sposób dający możliwość ich podmiany 1:1 w miejscu dotychczasowego zasilacza, wymiana taka powinna być więc łatwa do wykonania i całkowicie odwracalna

Odtwarzacze zasilaczem linowym

Drugą drogą jest znalezienie odtwarzacza od razu z zasilaczem linowym i pójście w jego tuning ale mając za bazę produkt lepszy na starcie. Portfolio mamy jednak tu bardzo ograniczone:

  • Pioneer LX91 zbudowany jak czołg ale wiekowy i z bardzo drogim laserem
  • Oppo 95EU
  • Philips BDP9700
  • Philips BDP9600
  • Philips BDP9500

Macie jakieś swoje dodatkowe typy ?

Dlaczego Logitech nie umie pilotów i … jak sobie z tym radzić

Logitech był pionierem

w Europie w zakresie produkcji świetnych, powszechnie dostępnych pilotów uczących. Jednak czym bardziej urządzenia te stawały się zaawansowane tym bardziej rósł stopień nie radzenia sobie przez Logitecha z aplikacją do ich zarządzania. Brzmi dziwnie ale prawdziwe. W obecnej chwili jeżeli masz w domu środowisko oparte o systemu Mac OS wybranie pilota Harmony Elite jest jednym z głupszych pomysłów jakie mogą Ci przyjść do głowy. Zresztą mając Windows jest podobnie, różnica w tym, że przynajmniej asz dostępną natywną aplikację do zaprogramowania pilota. Niemniej działanie pilota jest dalej dalekie od logiki i oczekiwań.

Ale idąc po kolei co doprowadziło mnie do takich wniosków i jak sobie z tym poradziłem.

Problem – domyślnie programowane sekwencje włącz / wyłącz urządzenie w ramach aktywności

Logitech podczas dodawania Aktywności wymusza przymusową automatyzację włączania i wyłączania współpracujących z sobą urządzeń. Wszystko jest OK jeżeli Logitechem sterowane są tylko tylko jedno źródło i wzmacniacz, sytuacja robi się absurdalna, gdy próbuje się sterować nim kilka źródeł. Zaprogramowanie sekwencji wyłącz tuner i włącz CD bez wyłączania wzmacniacza przypominało wyprawę na Marsa. Sprawę już absurdalnie skomplikowało wprowadzenie HDMI CEC, który takie sterowanie samodzielnie realizuje między zgodnymi urządzenia, którego istnienia Logitech nie zauważył do dzisiaj.

Rozwiązanie

Rozwiązaniem w/w problemu jest zaprogramowanie pod guzikami odpowiedzialnymi za włączanie / wyłączanie urządzeń rozkazów z innego pilota, nie używanego w naszym systemie. Wtedy Logitech zgodnie ze swoją logiką wywoła ten rozkaz, ale nie odniesie on żadnego skutku w naszym zestawie, gdyż pilot wyśle komendę przez niego nie obsługiwaną i ten ją zignoruje .

Wątek ten będzie kontynuowany a tymczasem może zainteresuje Cię:

 

Focal specyfikacja głośników kevlarowych K2

Focal kevlar speakers specifications

Woofers

Tweeters

Geniatech ATV 1220 hard reset – przywracanie konfiguracji fabrycznej

Procedura przywrócenia urządzenia
STB Geniatech ATV1220 do konfiguracji fabrycznej

  • odłączyć zasilanie poprzez wyłączenie urządzenia z prądu,
  • wcisnąć i przytrzymać przycisk znajdujący się we wgłębieniu obudowy i trzymając wciśnięty przycisk włączyć zasilanie,
  • po około 15 sekundach przycisk można puścić,
  • przez około 1 minutę ekran urządzenia pozostanie czarny po czym powinno się pojawić menu Recovery,
  • z menu należy wybrać opcję WIPE DATA/FACTORY RESET,
  • po zakończeniu procesu czyszczenia należy wybrać opcję REEBOT SYSTEM NOW,
  • po ponownym uruchomieniu rozpocznie się ponowna instalacja aplikacji, której nie należy przerywać.

Czasami w/w procedura nie zadziała za pierwszym razem, należy ją w takim przypadku powtórzyć ponownie.

Pamiętaj, całą procedurę wykonujesz na własną odpowiedzialność. Polecam jej użycie wtedy, gdy urządzenie faktycznie przestanie współpracować lub zainstalowane aplikacje zablokują możliwość normalnego korzystania z niego.

Chromecast Audio – zastosowania, Roon, Spotify, Tidal

Chromecast Audio – zastosowania, Roon, Spotify, Tidal

to kolejne oprócz Apple Airport Express urządzenie pozwalające na tanie streamowanie muzyki z urządzeń mobilnych na domowe urządzenia audio. Co ciekawe, dzięki swojej uniwersalności jego cena obecnie jest wyższa niż w momencie jak był on produkowany. Czym zatem zawdzięcza on swój status ?

Zalety Chromecast Audio

  1. Jest to najtańszy stabilnie działający endpoint Roon-a, pozwalający dodatkowo  na regulację głośności z poziomu aplikacji Roon.
  2. Bezpośrednio jest obsługiwany w aplikacjach Tidala oraz Spotify.
  3. Trzy sposoby podłączenia  Spotify do domowego sprzętu audio:
    1. analogowo poprzez dołączony w komplecie krótki 3.5-mm żółty kabel zakończony wtykami mini jack,
    2. analogowo poprzez interkonekt posiadający z jednej strony złącze mini jack 3.5-mm a z drugiej strony złącza analogowe RCA (kupowany osobno).
    3. cyfrowo poprzez kabel optyczny zakończony ze strony Chromecasta złączem Mini TOSLINK oraz złączem TOSLINK po stronie amplitunera lub DAC-a.
  4. Dobry wewnętrzny DAC AKM AK4430 192kHz 24-Bit
  5. Regulacja niskich i wysokich tonów z poziomu aplikacji Google Home
  6. Bezpośrednia obsługa z Google Home, gdzie możemy skonfigurować również zaawansowane opcje urządzenia jak ustawienie pełnego zakresy dynamiki czy ustawienie dźwięku pojawiającego się w momencie podłączenia się smartfona do Chromecasta.

Wady Chromecast Audio

  1. Zakończenie produkcji w 2019 roku, w związku z czym obecnie można kupić wyłącznie urządzenia używane. Niestety na serwisach aukcyjnych często wystawiane są urządzenia w wersji  “refurbished” z dostawą z Chin, które często okazują się uszkodzone.
  2. Mimo, że producentem Chromecast Audio  jest Google to oferuje on bardzo ograniczone wsparcie w zakresie nawet swoich serwisów strumieniowych. Nawet korzystanie  do przesyłania dźwięku z YouTube wymaga płatnej wersji Youtube Premium.

Ciekawe linki dotyczące Chromecast Audio

  1. Pomiary Chromecast Audio w serwisie Audio Science Review,

Może zainteresuje Cię również:

 

 

Odsłuchy DIY : AES/EBU Belden 1800B z wtykami Neutrik XCC

W poprzednim artykule Audiofilski kabel cyfrowy AES EBU wskazaliśmy w jaki sposób zabrać się za budowę własnego kabla AES/EBU. Pytanie jak brzmi taki kabel, w którym koszt markowych komponentów nie przekroczył 100 złotych.

Przede wszystkim niesamowite wrażenie robi rozdzielczość dźwięku, pod tym względem jest to najlepszy kabel z jakim miałem do czynienia. w swoim zestawie. Czasami w analitycznych zestawach dodatkowa ilość informacji pokazywana przez ten kabel może być wręcz przytłaczająca, bo możemy mieć wrażenie zbytniego przykuwania uwagi wszystkimi detalami jakie od nowa usłyszymy na swoich płytach.  Na drugim krańcu pasma mamy równie świetny najniższy bas, ma on zarówno masę, szybkość jak i koncertowy drive. Również w tym zakresie spokojnie jest w stanie konkurować on z kablami o rząd droższymi od naszego. Bardzo dobre wrażenie robi stereofonia, wybudowana wszerz jak i w głąb. Wadą kabla wynikającą po części z jego bardzo wysokiej rozdzielczości jest odchudzenie dźwięku.. Głos Chrisa Rea z Road to Hell ma właściwą masę, jednak Tiny Turner z Foreign Affair nie jest jest tak dociążony i wypełniony jak pokazują to referencyjne kable wykorzystane jako punkt odniesienia niniejszego testu. Nie mamy tu jednak efektu podbicia górnej części pasma, powodującego nieprzyjemnie syczenie zgłosek czy podkreślanie sybilantów, a bardziej zjawisko odchudzenia dolnej części średnicy. Brakuje również nieco lepiej zaakcentowanych uderzeń w blachy,  dodających nieco werwy niektórym nagraniom.

Niemniej kabel na pewno warty uwagi, który może być świetnym dopełnieniem zestawu zbyt ciepłego, cierpiącego na braki w zakresie detaliczności lub rozdzielczości dźwięku. Dla miłośników dzielenia włosa na czworo – absolutny MUST.

Zalety:

  • spektakularna i zjawiskowa rozdzielczość,
  • świetny bas,
  • cena !!!

Wady

  • słyszalne na części nagrań odchudzenie średnicy,
  • mała atrakcyjność wizualna, kabel bez dodatkowego oplotu jest dosyć cienki i niepozorny.

Skomplikowanie konstrukcyjne – średnio skomplikowany

  • Pierwszą trudnością jest ściągnięcie dosyć twardej koszulki z polichlorku winylu. Robiąc to nożykiem łatwo przeciąć również izolację żył samego kabla, przyda się więc dobra ściągarka do izolacji. Kolejną trudnością w zasadzie nie do pokonania jest ściągniecie izolacji kabla ale z pozostawieniem metalowej folii, która powinna zapewnić kontakt z pierścieniem wtyku XCC. Folia ta jest bardzo mocno związana z izolacją i za każdym razem schodzi razem z nią – niezależnie czy próbujemy robić to nożykiem czy ściągarką izolacji. Poza tym widać, że wtyki XCC są dedykowane do nieco grubszych kabli,  pierścień na jaki powinny być wywinięte folie ekranu jest na tym kablu nieco za luźny. Samo lutowanie jest zupełnie bezproblemowe dzięki pocynowaniu żył kabla.

Zestaw w jakim przeprowadzane były testy:

  • MBL 1521,
  • Meitner MA1 v1,
  • Wireworld Gold Starlight 5,
  • Wireworld Gold Starlight 7.

Co ciekawe dwa w/w kable Wireworlda prezentują zupełnie różną szkołą brzmienia o czym jednak napiszmy wkrótce.

Może zainteresuje Cię również:

Konfekcjonowanie okablowania audio

Konfekcjonowanie czyli zarabianie okablowania sygnałowego i głośnikowego czasami potrafi być skomplikowane. Wymaga też umiejętności, właściwego sprzętu, lutowia oraz topników oraz niezliczalnej dawki cierpliwości.

W internecie  opublikowano jednak wiele materiałów i przewodników video pozwalających skrócić proces konfekcjonowania  do minimum oraz uniknąć popełnienia kosztownych błędów.  Poniżej linki do kilku z takich opracowań:

Dodatkowo polecam ciekawą metodę na proste i nie wymagające siły

Skręcanie kabla głośnikowego.

Do realizacji potrzebne będą:

  • wiertarka z możliwością ustawienia wolnych obrotów
  • imadło lub inny uchwytu w którym można będzie na sztywno umieścić drugi koniec kabla.

Całość przedstawia poniższy film, należy pamiętać aby przestawić wiertarkę na najwolniejsze obroty i … voila – kabel skręca się prawie sam. Pamiętajmy przy tym, że czym bardziej kabel jest skręcony tym długość po skręceniu będzie mniejsza od długości kabla wyprostowanego. Powodzenia !

Film z profilu na Youtube Johna Parka

Zobacz również:

Zamiana wtyku bananowego na widły lub wideł na banany

Zamiana wtyku bananowego na widły lub wideł na banany

Kupiłeś kable z końcówkami bananowymi a potrzebujesz widły lub na odwrót, ale chcesz zmienić typ podłączenia bez zmieniania konfekcji – pomożemy 😉

Zamiana wideł na banany

  • Wireworld Gold Spade Universal Crimp 6/9mm – to widełki w nasadę któych wchodzą standardowe wtyki bananowe o średnicy 4mm
  • Cardas CAB lub podwójnyh CABD – wtyk, który pozwala na konwersję wideł na wtyki bananowe

Zamiana bananów na widły

  • Cardas BTS lub BTS 9 – nakładka na wtyk bananowy, dostepne 2 wersje w zależności od szerokości wideł

Zakończenia uniwersalne

Jak chcesz mieć uniwersalnie na zawsze i zmieniać konfekcję tylko poprzez odkręcanie zakończenia ? Proszę bardzo:

Oba z tych kabli składają się z bazy i dokręcanego zakończenia, które trzeba zakupić osobno ( ! )

Może zainteresuje Cię również:

Wtyki bananowe na grube kable

W życiu każdego audiofila pojawia się chęć do wykorzystania w zestawie naprawdę grubego kabla głośnikowego. Czasami jego średnica przekracza średnicę wtyku bananowego i naprawdę trzeba się naszukać, aby znaleźć właściwe wtyki do jego zaterminowania. Poniżej kilka jakie udało mi si≥ę zna

  • Kacsa BP-6201N – pozwala na zarobienie kabli o średnicy do 10 mm( 7AWG) i niech Was nie zwiedzie jego plastikowa przezroczysta obudowa – jest naprawdę solidna i pozwala na pewne dociśnięcie śrubami kabla
  • Van den Hul Berri Bus – największa wersja pozwala na zarobienie kabla do 13,2 mm czyli np Van den Hul Revelation. Kabel składa się z dwóch elementów bazy i dokręcanej główki, dzięki czemu bardzo łatwo możemy zmienić zakończenie z bananów na widły i odwrotnie. Link do opisu terminowania kabli tymi wtykami zajdziecie na stronie www.poulissen.nl

Jak znajdziesz jeszcze jakieś inne ciekawe wtyki na grube kable, z których jesteś zadowolony – daj znać w komentarzach.

Zobacz także:

Usterki i problemy z Android TV

Telewizory Smart korzystające z systemu Android lub GoogleTV

mają oprócz wielu zalet wynikających z ilości dostępnych aplikacji również nieco wad w postaci średniej stabilności tego środowiska. Jeżeli oprogramowanie w wersji 8.0 (Oreo), czy 7.0 (Nougat) może uchodzić za w miarę stabilne to na pewno nie da się tego powiedzieć o wersji 6.0 (Marshmallow). Generowała ona masę idiotycznych problemów włącznie z samoczynnym włączaniem się telewizora w środku nocy 🙂

Niemniej nawet najnowszym wersjom zdarzają się sytuacje, w których telewizor zaczyna zachowywać się zupełnie nielogicznie i irracjonalnie. Wtedy  przydatne są procedury:

  • miękkiego resetu,
  • resetu do wartości fabrycznych,
  • twardego resetu czyli resetu do wartości fabrycznych włącznie z możliwym fabrycznej wersji systemu operacyjnego.

Niemniej przed ich realizacją pierwszym krokiem jaki powinieneś wykonać to

Kontakt z Pomocą Techniczną producenta

podaną w instrukcji telewizora lub karcie gwarancyjnej. Telewizory Android mają specjalny tryb serwisowy pozwalający pomocy technicznej we współpracy z użytkownikiem na zdalną diagnostykę odbiornika. Poza tym  producent wiedzieć najlepiej co przy produkcji telewizora mogło pójść nie tak i jak to naprawić.

Jeżeli jednak pomoc techniczna producenta nie wie co Twojemu telewizorowi dolega, albo twierdzi, że nic nie dolega mimo, że on nie działa tak jak powinien 🙂 to możesz spróbować mu pomóc poprzez realizację poniższych procedur. Oczywiście robisz to na swoje wyłączne ryzyko! Zawsze możesz sięgnąć do materiałów podanych pod artykułem na bazie których został on przygotowany.

Miękki reset Android TV

Miękki reset telewizora z Android TV przypomina wyłącznie go z gniazdka. Z racji częstego umieszczenia gniazdka na ścianie za telewizorem procedura taka  wymagałaby jego zdjęcia z wieszaka lub wyłączenia bezpiecznika zasilającego pokój w którym znajduje się telewizor. Producent przewidział więc opcję uzyskania tego samego poprzez dłuższe (powyżej 5 sekund) przyciśniecie klawisza POWER na pilocie telewizora. Niestety taki reset rozwiązuje niewiele problemów, warto jednak od niego zacząć jako od procedury najłatwiejszej i najmniej inwazyjnej. Telewizor po niej nie powinien zgubić żadnych ustawień czy konfiguracji.

Reset Android TV do wartości fabrycznych

Procedura ta spowoduje konieczność ustawienia całego telewizora od zera, włącznie z koniecznością podania danych autoryzacyjnych do konta Google oraz zainstalowania wszystkich aplikacji. Przed wybraniem tej opcji sprawdź czy:

  • masz wystarczająca ilość czasu na zainstalowanie od nowa wszystkich aplikacji,
  • posiadasz dane autoryzacyjne do konta Google,
  • posiadasz dane autoryzacyjne do wszystkich aplikacji jakie miałeś zainstalowane na telewizorze,
  • posiadasz hasło do blokady rodzicielskiej.

Jeżeli jesteś pewny co robisz to aby zrealizować reset do wartości domyślnych należy;

  • włączyć telewizor przyciskiem POWER na pilocie,
  • nacisnąć przycisk HOME na pilocie,
  • wejść w opcję  Ustawienia,
  • wejść w  opcję Pamięć i resetowanie dla systemów Android do 8.0 lub Zresetuj dla systemów Android 9,
  • wybrać Przywracanie ustawień fabrycznych,
  • wskazać Usuń wszystko,
  • po ew. podaniu hasła do blokady rodzicielskiej i potwierdzeniu operacji telewizor zacznie przywracanie ustawień fabrycznych, co zakończy się jego resetem i uruchomieniem się Kreatora ustawień jaki widzieliśmy przy jego pierwszej konfiguracji po zakupieniu.

Jeżeli Twój odbiornik za kilka miesięcy znów zacznie zachowywać się niestabilnie po prostu powtórz tę procedurę. Nie świadczy to o uszkodzeniu telewizora, to jest przysłowiowy “ficzer a nie bug” i trzeba nauczyć się z tym żyć 🙂

Twardy reset Android TV

Przed przystąpieniem do realizacji tej procedury zastanów się, czy naprawdę jej potrzebujesz. Procedura ta usuwa wszystkie dane o których pisałem w poprzednim punkcie, ale podobnie do procedury zmiany oprogramowania może przy nieszczęśliwym zbiegu okoliczności trwale uszkodzić Twój telewizor. Z czego to wynika wie tylko producent ale takie przypadki się zdarzały. Więc wykonaj ją tylko jeżeli nie masz innego wyboru i z Twojego telewizora (mimo wykonania w/w procedur) nadal nie da się korzystać.

WAŻNA UWAGA Pamiętaj, że wyłączenie prądu podczas tej procedury może trwale i nieodwracalnie uszkodzić telewizor.

Do procedury tej będziesz potrzebował dostępu do gniazdka w jakie wpięty jest telewizor oraz przycisków do jego obsługi jakie znajdują się w tylnej częsci. Znajduje się tam włącznik zasilania lub panel jak na poniższym rysunku. DO procedury tej nie można użyć przycisków na pilocie. Trzeba użyć tych znajdująch się z tyłu telewizora.

WAŻNA UWAGA Jeżeli panel ten będziesz obsługiwał stojąc przed telewizorem to jego przyciski będą ustawione odwrotnie, w tzw lustrzanym odbiciu, czyli obniżanie głośności  będzie znajdowac się od stront krawędzi telewizora.

 

Możliwe, że będziesz potrzebował do przeprowadzenia tej operacji dwóch osób, gdyż w trakcie operacji  konieczne będzie jednoczesne naciskanie przycisków na telewizorze i podłączenie jego wtyczki zasilania.

Sposób resetu odbiornika zalezy od wyposażenia tylnej ścianki lub boków w funkcje sterujące telewizorem.

Jeżeli Twój telewizor ma jedynie przycisk POWER i nie posiada z tyłu lub boku (sprawdź w instrukcji) przycisków VOLUME  należy:

  • wyłączyć telewizor z gniazdka ,
  • nacisnąć i przytrzymać przycisk POWER na telewizorze (nie pilocie !) i trzymając go podłączyć kabel do telewizora a następnie trzymać nadal przycisk przez 10 – 30 sekund aż do zapalenia się białej diody z przodu telewizora.
  • puścić przycisk power i zaczekać kilka minut na zakończenie się operacji przywracania telewizora do wartości domyślnych – w czasie jej trwania odbiornik sam z siebie dwukrotnie się zresetuje !
  • jeżeli Twój telewizor się nie włączy ponownie należy włączyć go przyciskiem na telewizorze,
  • po zobaczeniu ekranu WELCOME należy ponownie skonfigurować cały telewizora.
  • jeżeli Twój telewizor ne pokaże ekranu WELCOME wyjmij i ponownie włóż wtyczkę, niemniej nie wykonuj tego pochopnie – możliwe, że telewizor wykonuje jeszcze jeden z powyższych kroków !

Jeżeli Twój telewizor ma przyciski POWER i VOLUME + / VOLUME – należy:

  • wyłączyć telewizor z gniazdka,
  • nacisnąć i przytrzymać jednocześnie przyciski POWER oraz VOLUME – na telewizorze ( nie pilocie ! ) i trzymając je podłączyć kabel a następnie trzymać nadal przyciski przez 10 – 30 sekund aż do zapalenia się zielonej diody z przodu telewizora.
  • po zapaleniu się zielonej diody na telewizorze puścić przyciski i zaczekać kilka minut na zakończenie się operacji przywracania telewizora do wartości domyślnych – w czasie jej trwania odbiornik sam z siebie dwukrotnie się zresetuje !
  • jeżeli Twój telewizor się nie włączy ponownie należy włączyć go przyciskiem na telewizorze,
  • po zobaczeniu pierwszego ekranu WELCOME należy nie podejmować jeszcze żadnych czynności tylko zaczekać na ponowny reset telewizora i pokazanie się po raz drugi ekranu WELCOME
  • po pojawieniu się ekranu WELCOME po raz drugi można przystąpić do ponownej konfiguracji telewizora
  • jeżeli Twój telewizor ne pokaże ekranu WELCOME wyjmij i ponownie włóż wtyczkę, niemniej nie wykonuj tego pochopnie – możliwe, że telewizor wykonuje jeszcze jeden z powyższych kroków !
  • po skonfigurowaniu odbiornika wyłącz go z pilota i odłącz wtyczką od UPS-a i podłącz odbiornik do normalnego zasilania.

Jeżeli w trakcie twardego resetu odbiornik został przywrócony do fabrycznej wersji oprogramowania będziesz musiał ponownie przeprowadzić jego aktualizację.

Przy opracowaniu materiału korzystałem z :materiałów Sony

Może zainteresuje Cię również:

Reset amplitunera do wartości fabrycznych

Reset amplitunera do wartości fabrycznych

to procedura, która pozwala w wielu przypadkach na przywrócenie do życia amplitunera, jaki wydaje się uszkodzony.  Współczesne urządzenia audio-video to skomplikowane urządzenia, w których znaczną część funkcjonalności obsługują mikroprocesory. Niestety potrafią się one czasami zawiesić się same z siebie lub w efekcie zakłóceń, które przychodzą po sieci energetycznej, sieci logicznej lub WiFi.  Problem może generować również źle napisane oprogramowanie, które może zablokować mikroprocesor odpowiadający za pracę urządzenia. Wynikiem tego jest brak możliwości włączenia amplitunera lub jego wyłączanie się zaraz po włączeniu.

Wady resetu amplitunera do wartości fabryczych

Reset takie  powoduje skasowanie całej konfiguracji urządzenia, ustawień procesora DSP, opisu wejść, konfiguracji WiFi czy sieci LAN amplitunera. Warto ją przed skorzystaniem z tej opcji zapisać, a potem odzyskać. Jeżeli nie ma możliwości jej zapisania trzeba przypomnieć sobie i najlepiej zapisać sposób opisania i podłączenia urządzeń współpracujących, aby po zresetowaniu móc je z powrotem przypisać do właściwych wejść.

Kombinacja klawiszy dla resetu amplitunera do wartości fabrycznych

Amplitunery Denon

Wyłącz amplituner, a następnie włącz go ponownie z jednoczesnym naciśnięciem klawiszy Power , TUNER PRESET CH + i TUNER PRESET CH -. Puść wszystkie klawisze po pojawieniu się napisu “Initialized” na wyświetlaczu.

Amplitunery Pioneer

Wyłącz amplituner a następnie włącz go przyciskiem STANDBY/ON z jednoczesnym naciśnięciem klawisza Enter. Amplituner pokaże napis RESET < NO >, po czym kursorami prawo lewo  <– lub –> należy wybrać opcje RESET < RESET > a następnie nacisnąć Enter. Na wyświetlaczu pojawi się napis OK potwierdzający realizację operacji

Amplitunery Yamaha stereo

Wyłącz amplituner, a następnie włącz go przyciskiem STANDBY/ON z jednoczesnym naciśnięciem klawisza RETURN / CONNECT.  Przekręcając przyciskiem SELECT/ENTER należy doprowadzić do pojawienia się napisu INIT…..CANCEL, a następnie naciskając klawisz  SELECT/ENTER nalezy doprowadzić do pojawienia się napisu  INIT…..ALL. Teraz należy wyłączyć amplituner przyciskiem POWER co doprowadzi do resetu ustawień do domyślnych,

Amplitunery Yamaha wielokanałowe w tym seria Advantage

Wyłącz amplituner do standby poprzez przycisk MAIN ZONE. Upewnij sie, że ZONE 2 jest ustawione na OFF. Włącz amplituner przyciskiem MAIN ZONE z wcześniejszym naciśnięciem przycisku STRAIGHT,, który puszczamy po pojawieniu się informacji o wejściu w ADVANCED MENU. Naciskamy przycisk PROGRAM aż do pojawienia sie napisu INIT…..CANCEL, po czym naciskamy przycisk STRAIGHT aż do pojawienia się napisu  INIT…..ALL. Następnie wyłączamy amplituner do standby poprzez przycisk MAIN ZONE co doprowadzi do skasowania jego konfiguracji,

Amplitunery Marantz

Wyłączamy amplituner a następnie włączamy  trzymając nacisnięte

    • GAME i A-DSX (SR7008) lub
    • M-DAX and ZONE2 SOURCE (NR1605)

Jak wyświetlacz amplitunera zacznie mrugać (SR7008) lub wyświetlać INITIALIZED puszczamy oba przyciski.

Kolejne opisy wkrótce

Może zainteresuje Cię również:

Odsłuchy sprzętu audio

Odsłuchy sprzętu audio

są nieodzownym elementem życia każdego audiofila czy pasjonata sprzętu audio. Jak w takim razie przygotować się do odsłuchu, aby sprzęt kupiony na jego bazie cieszył potem jego właściciela przez jak najdłuższy czas .

Przede wszystkim relax

  • Przede wszystkim przed odsłuchem bądźmy wypoczęci, wyspani i zrelaksowani. Zmęczenie i stres bardzo destrukcyjnie wpływa na przyswajanie wrażeń muzycznych i działanie pod ich wpływem rzadko kończy się dokonaniem słusznych wyborów. Jeżeli mamy gorsze samopoczucie lub coś innego zaprząta nasza głowę – przełóżmy odsłuch na dzień, w który będziemy się czuć w pełni komfortowo.

Muzyka jaką znamy i jakiej słuchamy na codzień

  • Zabierzmy na odsłuch jak najwięcej własnych płyt, których słuchamy na codzień. Ich odsłuch powinien  być wyznacznikiem czy dany sprzęt nam się podoba, gdyż tej muzyki będziemy potem słuchać na nim najczęściej.
  • Postarajmy się, aby wybrana muzyka była jak najbardziej różnorodna. Fortepian czy skrzypce pozwolą stosunkowo łatwo wyłapać wszelkie zafałszowania w barwie. Dobrze zrealizowana muzyka symfoniczna oraz jazz powinny pokazać nam scenę i stereofonię oraz dynamikę. Rock czy metal powinien pokazać nam odporność sprzętu na słabsze realizację oraz w ogóle czy zestawy nadają się do takiej muzyki.
  • Podziękujmy za pokaz sprzętu na płytach demonstracyjnych posiadanych przez salon audio. Te płyty są świetnie zrealizowane i celowo przygotowane pod pokazanie maksymalnych możliwości zestawów. Pytanie tylko jaki taka demonstracja będzie miała sens, skoro takich płyt mnie będziemy słuchać potem w domu. Analogicznie jak kupujemy samochód służący do jazdy na codzień to przetestowanie co potrafi on na torze będzie miłe, ale kompletnie nic nie wnoszące do celu w jakim będzie tak naprawdę użytkowany. Przeznaczmy ten czas na odsłuchy muzyki jaką lubimy my, a nie obsługa sklepu.

Doborowe towarzystwo czy znafca 😉

  • Jeżeli chcemy wziąć z sobą kolegę to weźmy tylko takiego, który ma podobny gust do naszego, słucha podobnej muzyki i z którego zdaniem się liczymy.  Nic tak nie przeszkadza w dokonaniu wyboru sprzętu jak gadającą głowa obok mająca na wszystko swoje jedynie słuszne zdanie i przeszkadzająca skupić się na samodzielnym kontemplowaniu muzyki. Nie zabierajmy na odsłuchy żadnych poleconych “znawców”. Każdy z nas mamy własny gust, smak i preferencje muzyczne i to nam słuchany sprzęt ma się podobać, a nie jakiejkolwiek innej osobie.
  • Umówmy się wcześniej na odsłuch i postarajmy się aby był on zorganizowany w warunkach jak najbardziej zbliżonych do tych jakie posiadamy w domu. Jeżeli w warunkach domowych zestawy będą musiały być dosunięte mocno do którejś ze ścian, poprośmy o analogiczne ustawienie w sklepie. Jeżeli będziemy sprzęt użytkować z konkretnymi innymi urządzeniami poprośmy o ich załatwienie na odsłuch lub weźmy je z sobą.
  • Poprośmy obsługę, aby włączyła sprzęt jaki będziemy chcieli odsłuchać na godzinę przed naszą wizytą, część urządzeń gra o wiele lepiej po rozgrzaniu się i uzyskaniu optymalnych temperatur pracy komponentów wewnętrznych.

Komfort

  • Postarajmy się o ubiór na cebulkę, tak aby odsłuch przeprowadzić w komfortowych dla nas warunkach. Słuchanie w pokoju, w którym jest nam za gorąco lub w którym zgrzytamy z zimna zębami nie będzie ani miarodajne ani komfortowe.

Odsłuchy w domu

  • Poprośmy obsługę, aby wypożyczyła za kaucję z 2-3 urządzenia, z których będzie finalnie wybierać. W przypadku urządzeń za dziesiątki tysięcy złotych poprośmy o ich prezentację w naszym domu. Wtedy będziemy pewni, czy sprzęt w domu zagra tak samo dobrze jak w sklepie.
  • Pamiętajmy, że odsłuchy na pokazach typu Audio Show lub podobnych nie pokazują możliwości prezentowanych tam urządzeń. Prezentacje te są prowadzone w tymczasowo i prowizorycznie zaadoptowanych pomieszczeniach. Dodatkowo tego typu imprezy to dla niektórych wystawców bardziej wystawa niż odsłuchy, które są realizowane przy okazji . Mamy więc często to czynienia z zestawami poskładanymi z niepasujących do siebie brzmieniowo urządzeń, których jednym wspólnym mianownikiem jest ten sam dystrybutor. Niestety audio dla części ludzi to tylko praca a nie pasja, co ma przełożenie na jakość i podejście do takich imprez.  Więc jeżeli coś w takich przypadkowych warunkach zagrało super – podziękujmy wystawcy za udaną prezentację i włożony trud w jej przygotowywanie. Jeżeli coś w tych warunkach nie “zagrało” to tak właściwie  nic to nie oznacza – spokojnie możemy jeszcze raz ten sprzęt posłuchać w naszym ulubionym salonie.

Może zainteresuje Cię również:

Audiofilski kabel cyfrowy AES EBU

Kable cyfrowe AES/EBU są powszechnie stosowane w studiach nagraniowych, stąd są bezproblemowo dostępne do samodzielnego wykonania, które jest do tego relatywnie proste. Dla prawidłowego przenoszenia informacji cyfrowych powinny one mieć konkretną wartość impedancji – 110 omów i pojemność 43 pF/m. Parametry te powinny być zachowane zarówno dla kabla jak i złącz, w związku z czym producenci często rekomendują dedykowane złacza do tego zastosowania. Tak wiec mimo że technicznie złącze analogowe XLR wygląda identycznie jak cyfrowe AES/EBU to dla uzyskania optymalnego dopasowania powinno się używać złącz przeznaczonych do tego konkretnego zastosowania.

Audiofilski kabel cyfrowy AES/EBU – komponenty do budowy

Do budowy kabla AES/EBU możemy użyć następujących typów kabli dostępnych ze szpuli, czyli kupowanych ‘z metra”:

Audiofilski kabel cyfrowy AES/EBU – dedykowane wtyki

Dokładnie oznaczenia to

  • NC3MXCC – wtyk męski,
  • NC3FXCC – wtyk żeński

Mają one o wiele lepsze ekranowanie niż standardowe wtyki XLR dedykowane do zastosowań analogowych, pozwalają również na lepsze podłączenie ekranu po obu stromach wtyku, niezbędne dla uniknięcia wnikania zakłóceń, które mogą mieć znaczenie przy przebiegach cyfrowych. Ważne jest przy tym aby kabel miał średnicę pomiędzy 5,4-6,2 mm, tylko wtedy ekran wtyczki będzie miał właściwy kontakt z ekranem kabla. W przypadku kabli cieńszych niezbędne może być dołożenie dodatkowej koszulki podnoszącej grubość kabla. Sposób zarabiania takiego wtyku zobaczyć można na poniższych zrzutach z dokumentacji producenta.


Ważna zasada przy lutowaniu kabla cyfrowego

Lutując kabel AES / EBU trzeba pamiętać, aby nie lutować kabla 1:1 na każdym z końców tylko jako lustrzane odbicie.

Jak brzmi taki kabel możesz przeczytać w kolejnym wpisie Odsłuchy DIY : AES/EBU Belden 1800B z wtykami Neutrik XCC.

Może zainteresują Cię również:

Wtyki RCA / cinch na grube kable

Czasami potrzebujemy zarobić na wtykach RCA naprawdę grube kable o średnicy około 10 mm. Ilość wtyków RCA akceptujących taki rozmiar jest ograniczona, ale jednak można coś niecoś  znaleźć. Poniżej znajdziesz więc efekty moich poszukiwań. Jak znajdziesz jeszcze jakieś inne ciekawe złącza z których jesteś zadowolony – daj znać w komentarzach

Jak znalazłeś jakieś z których nie byłeś zadowolony – też daj znać 😉

Zobacz także:

Literatura audio

Branża audio

jak chyba żadna inna pełna jest produktów, które zmieniają w jakiś sposób naszą percepcję odczuwania muzyki,  ale których jednak zasad działania czasami nie da się w żaden zdroworozsądkowy sposób wytłumaczyć. Często jednak produkty takie działają w sposób zgodny z  ogólnie znaną wiedzą z zakresu elektrotechniki, natomiast ich producenci, próbując wyróżnić się na rynku, dodają im cech nadprzyrodzonych, które tak, naprawdę w tych urządzeniach nie istnieją. Aby móc odsiać przysłowiowe ziarno od plew potrzebna jest wiedza, którą daje literatura fachowa. Poniżej  zestaw kilku żelaznych pozycji pozwalających zrozumieć co tak naprawdę dzieje się w środku sprzętów audio.

  • Zakłócenia w urządzeniach elektronicznych – Alain Charoy – encyklopedia wiedzy jeżeli chodzi i zrozumienie źródeł powstawania zakłóceń oraz sposobów ich unikania i likwidacji.
  • Zestawy głośnikowe – Aleksander Witort – encyklopedia projektowania zestawów głośnikowych,
  • Podręcznik akustyki F. Alton Everest, Pohlmann Ken C ( najnowsze wydanie ma nr 6)  – książka chrzczona biblią amerykańskich audiofili.

Dwie pierwsze pozycje nie są obecnie dostępne jako nowe, ale warto poświecić chwilę czasu na ich zdobycie z drugiej ręki. Znaleźć można w nich wiele recept, które pozwolą rozwiązać niektóre problemy z zestawem audio minimalnym kosztem. Wiedza w nich zawarta pozwoli nam również wybrać produkty, które ta naprawdę działają i przyniosą poprawę w brzmieniu posiadanego sprzętu.

Polecam również:

Miłej lektury !

Może zainteresuje Cię również:

Obiektywnie subiektywny blog o audio

W celu optymalizacji treści dostępnych w serwisie oraz dostosowania go do Państwa indywidualnych potrzeb korzystamy z plików cookies zapisywanych na urządzeniach użytkownika. Pliki te możesz kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki. Dalsze korzystanie z serwisu, bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza, iż akceptujesz stosowanie plików cookies. View more
Akceptuję
Exit mobile version